A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről

Tér, idő, hagyomány

2013. november 2.

Szemelvények a Zeneakadémia Doktori Iskolájában megvédett disszertációkból

"A Zeneakadémia doktori iskolája azzal a céllal jött létre, hogy a zenét hangszeren, alkotásokban, elméleti stúdiumokban művelő legkiválóbb hallgatók speciális posztgraduális programokban részesüljenek, nemzetközi professzorok, világhírű művészek, tudósok révén kinyíljon számukra a világ, és ami a legfontosabb: a fiatal szakemberek egymást inspirálják arra, hogy tanulmányaikra a koronát a középkori ars szellemében egyszerre tegyék fel mesterségként, művészetként és tudományként. A kötetben megjelenő mintegy tucatnyi összefoglalás – kóstoló remekbe szabott disszertációkból – a sokszínűség jegyeit hordozza. Szerzői között zenetudóst, egyházzenészt, hangszeres és énekes művészt, zeneszerzőt egyaránt találunk. A tanulmányokban közös a minőség: a szerkesztők az elmúlt évek legnemesebb szellemi terméséből válogattak. Átsüt rajtuk az eredetiség: új a téma, friss a szemlélet, elgondolkoztató a megvilágítás. Izgalmassá teszi ezeket a munkákat a kíváncsiság: valós kérdésekre tovább lendítő válaszokat kapunk" - írja a könyv fülszövegében dr. Batta András zenetudós, a Zeneakadémia volt rektora.

A kiadványt szerkesztette: Bozó Péter

A kötet szerzői (a szövegek sorrendjében): Gilányi Gabriella, Kovács Andrea, Dinyés Soma, Scholz Anna, Bozó Péter, Rajk Judit, Várkonyiné Terray Boglárka, Keresztes Nóra, Szabó Ferenc János, Kusz Veronika, Dalos Anna, Horváth Balázs

A könyv az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap finanszírozásával megvalósult doktori iskolai fejlesztés keretében jelent meg.