2018.11.08 19.00

Solti György Kamaraterem

Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/2

Összkiadás élőben

Mozart variációk és szonáták zongorára és hegedűre/2

Mozart:
17. (C-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 296
Mozart:
18. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 301
Mozart:
19. (Esz-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 302
SZÜNET
Mozart:
20. (C-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 303
Mozart:
21. (e-moll) hegedű-zongora szonáta, K. 304
Mozart:
22. (A-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 305
Szabadi Vilmos (hegedű), Farkas Gábor (zongora)

Wolfgang Amadeus Mozart első zongora-hegedű szonátáit apjával és nővérével 1763 és 1766 között lezajlott nagy utazása alatt komponálta. A vonós és billentyűs hangszert felvonultató duószonáta műfajához csak bő évtizeddel később, 1777-78-as körútja során tért vissza. Az Összkiadás élőben bérlet második koncertjén felcsendülő egyetlen háromtételes darabot, a 17. szonátát 1788 márciusában fejezte be Mozart Mannheimben. A Therese Pierronnak írt darabot később egyik legkedvesebb tanítványának, Josepha Barbara Auernhammernek szóló dedikációval publikálta 1781-ben Bécsben. A 18–20. számú, 1777 őszén Münchenben és 1778 tavaszán Mannheimben keletkezett kéttételes szonáták Mária Erzsébetnek, a Rajnai Palotagrófság választófejedelmének szóló ajánlással jelentek meg Párizsban, ezért Palotagróf-szonátákként is ismertek. A szintén kétrészes, Párizsban komponált 21. szonáta Mozart egyetlen e-moll alaphangnemű műve, tragikus karaktere édesanyja abban az évben bekövetkezett halálára reflektál. Ennek kontrasztjaként a már hazafelé úton komponált 22. szonáta első tétele Mozart legvidámabb zenéinek egyike.

Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár: 2 500, 3 200 Ft