Az ízlés valaminek a tagadása. A zseni állít, mindig csak állít.

Liszt Ferenc

Chicagóban nyert díjat a Zeneakadémia kisfilmje

2015. április 23.

A Zeneakadémia Lisztérium – ahol él a zene című imázs klipje a rangos Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyén, a reklámfilm – intézményi arculat kategória legjobbjaként Silver Hugo díjat nyert.

A díjat április 22-én, szerdán adták át Chicagóban. A 2015 januárjában számos magyarországi televíziós csatornán, valamint a BBC-n, a Mezzón és a YouTube-on bemutatott spot célközönsége az a réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új, eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40 másodpercben bemutatni.
 

Forgatás a Nagyteremben


Az imázsfilm "egy negyven másodperces novella-sűrítmény, tehát célirányos, soha nem a mindenség megfogalmazása a célja. Mindazonáltal természetesen a Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt, hogy itt él a zene: itt születik napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról hallgatóra" – nyilatkozta Szabó Stein Imre, a kisfilm kreatív producere. A kreatív koncepciót a kommunikációs igazgató és a Zeneakadémia ügynöksége részéről Gács Róbert álmodta meg, a rendező Géczy Dávid volt. A spot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra jelentősen kibővült Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg, s a forgatásnak a Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese volt.
 

Szabó Stein Imre és Géczy Dávid
 

Az 1964-ben alapított rangos chicagói filmfesztiválon 2003 óta vannak televíziós kategóriák. A televíziós verseny küldetése, hogy elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós reklámok és produkciók mögött, és hangsúlyozza jelentőségét a kommunikációban. A bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel. Az elismerés rangját jelzi, hogy a reklámfilmek között évről évre a nemzetközi élmezőny leginnovatívabb és legkiemelkedőbb alkotásai versengenek, s az elmúlt években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT vagy a Discovery Channel.
 

A díjátadó pillanatai (forrás: Chicago Film Festival)
 

"Ekkora elismerésre nem is számítottam; úgy értelmezem, hogy a nemzetközi közvélemény szemében új trendet nyitottunk a komolyzene kommunikációjában" –  fogalmazott az elismerésről Szabó Stein Imre. Vigh Andrea, a Zeneakadémia rektora hozzátette: „Sikernek és egyben nagy megtiszteltetésnek tartom a Silver Hugo díjat. Különösen örülök neki, hogy alig pár nappal az Europa Nostra díj elnyerése után kapott újabb rangos nemzetközi elismerést a Zeneakadémia, és bízom benne, hogy a következő arculati anyagaink ugyanilyen elismerést váltanak ki mind a kommunikációs, mind a zenei szakmai körökben.”

 

 

A Zenekadémia kommunikációja számos szakmai díjat kapott az elmúlt években. Kiemelkedő elismerés a legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó Red Dot Design Award díj volt, melyet 2014-ben nyert el a Zeneakadémia. 2014-ben kategóriagyőztesként Bronz Penge díjat hozott el az egyestés koncertismertető-sorozat, a 2013-as Media Design versenyen pedig második helyezést kaptak a Zeneakadémia műsorfüzetei. Szintén 2014-ben a Kreatív szaklap által meghirdetett Kreatív Craft Awardon nyert első díjat a Zeneakadémia.

MTI / Zeneakademia.hu

Címkék