Az ízlés valaminek a tagadása. A zseni állít, mindig csak állít.

Liszt Ferenc

Ezüst Delfin díjat nyert a Bartók Világverseny és Fesztivál imázsfilmje a Cannes Corporate Media & TV Awards-on

2017. szeptember 29.

A szeptember 9-17. között lezajlott Bartók Világverseny beharangozó kisfilmje négy nemzetközi kitüntetést tudhat magáénak, ezúttal a Cannes Media & TV Awards-on jutalmazták a Zeneakadémia által megrendelt kisfilm alkotóit.

„Egy héttel ezelőtt ért véget a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen a nagy sikerrel lezajlott Bartók Világverseny, amely szakmai körökben komoly elismerést vívott ki magának. A Bartók-kisfilm nem csupán abban segített, hogy a résztvevőket és a közönséget megszólíthassuk, hanem jelentősen hozzájárult egy olyan új brand felépítéséhez is, mint amilyen a Bartók Világverseny – így fogalmazott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatási rektorhelyettese a cannes-i díjátadó ünnepség után. Dr. Kutnyánszky Csaba gratulált Szabó-Stein Imrének, a film megálmodójának és egyik alkotójának, valamint Géczy Dávid rendezőnek és Dobóczy Balázs vezető operatőrnek.

 


A díjátadón megjelent: Dr. Kutnyánszky Csaba, a Zeneakadémia rektor helyettese, és a film alkotói: Géczy Dávid, Szabó-Stein Imre és Dobóczy Balázs. Fotó: Felipe Kolm
 

A Cannes Media & TV Awards 2010 óta évente értékeli a világ legjobb vállalati filmjeit, online média és TV-s dokumentumfilmeket egyaránt. A díjátadót rendszerint Cannesban rendezik meg, a fesztivál székhelye Bécsben található.

A 2016 őszén bemutatott imázsfilm eddig az 53. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál Silver Hugo díját, az Ezüst Penge díjat, illetve Communication Design 2017 kategóriában a Red Dot elismerést nyerte el.
 

A 45 másodperces filmetűd a Zeneakadémiától követ egy fiatal zenészt, aki épp Bartók eredeti Allegro Barbaro-felvételét hallgatja. A szpot idősíkokkal, a valós és az imaginárius határaival játszik, majd a perspektívát a végtelenig tágítva, Bartókkal szembesíti a főszereplőt, s a képernyőről egy pillanatra kitekint maga a zeneszerző is. A 2016 decembere óta a youtube-on is megtekinthető alkotást mintegy negyvenötezren nézték meg.