Nem túlzok, amikor azt mondom: mindent, amit zenészként elértem, Weiner Leónak köszönhetek…. Számomra mindig Weiner volt és marad is „a zenész" kiemelkedő mintaképe.

Solti György

Farkas Mira nyitja az idei CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivált

2017. október 5.

2017. október 6-án Tan Dun, Oscar-díjas kínai zeneszerző művét viszi színpadra Farkas Mira hárfaművész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktori Iskolájának hallgatója, a Karrieriroda támogatottja.

Farkas Mira 2014-ben kitüntetéssel végezte a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hárfa szakát, Dr. Vigh Andrea tanítványaként. Életében jelen van és egymást erősíti a szóló, a zenekari játék és a kamarazene. Az elmúlt években a MÁV Szimfonikusok, a Concerto Budapest és más neves zenekarok kötelékében szerzett tapasztalatot olyan karmesterek irányításával, mint Kocsis Zoltán, Kobajasi Kenicsiró vagy Fischer Ádám. Farkas Mira elismerései közül meghatározó jelentőségű a Junior Prima Díj, amelyet 2014-ben kapott magyar zeneművészet kategóriában. Számos külföldi országban koncertezett már, a díjnak köszönhetően juthatott el többek között Izraelbe, ahol szólistaként hallhatta őt a közönség Jeruzsálemben és Tel-Avivban. 2016-ban Fischer Annie előadóművészeti ösztöndíjat nyert, e mellett meghívást kapott a Zeneakadémia tehetséggondozó „műhelyébe”, a Karrieriroda programba.

 

Fotó: Kondella Mihály

 

A kortárs koncert- és művészélet meghatározó eseménye Magyarországon a CAFe Budapest Fesztivál. Egy ilyen jelentőségű programsorozat nyitókoncertjén játszani hatalmas megtiszteltetés.

Farkas Mira: Ez így igaz, számomra nagyon megtisztelő a Müpa felkérése, különösképpen, hogy egy ilyen magas színvonalú fesztiválon szerepelhetek. Korábban nem volt alkalmam találkozni Tan Dunnal, hatalmas élmény vele együtt dolgozni.

Tan Dun igen különleges darabját mutatja be a koncerten.

Ez egy tizenhárom tételes hárfaverseny, amelynek a magyarországi ősbemutatója lesz most. A Nu Shu – The Secret Songs of Women (A nők titkos dalai – szerk.) című zenemű a kínai titkos nyelvet jeleníti meg, amelyet a nők használnak maguk között; a zenén keresztül egy leánygyermek, egy anya és egy nagymama története bontakozik ki. A szerző a hárfát választotta,, mert ezt tartja a legnőiesebb hangszernek.  Még érdekesebbé teszi a műsort az a tizenhárom tételhez tartozó mikrofilm, amelyek levetítésével, így vizuálisan is különleges hatásúvá válik a zene.

A Karrieriroda egyik felkarolt fiatal művészeként hogyan értékeli a Zeneakadémia Karrierirodáját, mint kezdeményezést?

Itthon pályakezdő zenészként nehéz elindulni. A Karrierirodán keresztül máris számos koncertlehetőséget kaptam, a közeljövőben lépek fel Lengyelországban a Lengyel Nemzeti Szimfonikus zenekarral, és decemberben lesz hárfaestem a Zeneakadémián is.

A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál nyitókoncertjét 2017. október 6-án rendezik a Művészetek Palotájában, Tan Dun műve mellett felhangzik még Bartók: A csodálatos mandarin című szvitje is.

 

Címkék