A technika a lélekből szülessen meg, ne a mechanikából.

Liszt Lina Ramannak
Giuliano Carmignola és a Concerto Köln

2018. október 27. 19.30-21.30

Nagyterem

Tiszta barokk

Giuliano Carmignola és a Concerto Köln

E. F. Dall’Abaco: Concerti à quattro da chiesa, op. 2 – 1. d-moll concerto
Avison: Tizenkét concerto Domenico Scarlatti csembalószonátái nyomán, op. 6 – 6. D-dúr concerto
J. S. Bach: d-moll hegedű-kettősverseny, BWV 1043

SZÜNET

B. Marcello: D-dúr sinfonia a Joaz c. oratóriumból
J. S. Bach: a-moll hegedűverseny, BWV 1041
J. S. Bach: E-dúr hegedűverseny, BWV 1042

Giuliano Carmignola (hegedű)
Mayumi Hirasaki (művészeti vezető, hegedű)
Concerto Köln

Az itáliai kultúra számtalan alkalommal termékenyítette meg a germán művészeteket. Különösen igaz ez a megállapítás a zeneművészetre, hiszen pont a későbarokk jelentős német mestereinek, különösen Johann Sebastian Bachnak a remekművei nem jöhettek volna létre az egykorú olasz muzsika hatása nélkül – erre már Bach első életrajzírója, Johann Nikolaus Forkel is felhívta a figyelmet a 19. század elején. A venetói származású Giuliano Carmignola és a Rajna-vidéki Concerto Köln hangversenyének középpontjában a türingiai zeneszerző eredeti alakban fennmaradt egy-, illetve kéthegedűs versenyművei állnak. Amíg ezek a kompozíciók az Antonio Vivaldi által kifejlesztett hangszeres concerto modelljét ültetik át német környezetbe, addig Carmignola pont arról híres, hogy a sokak szemében a „grandiózus”, „veretes” germán stílus képviselőjeként jegyzett Bach műveit már-már szemtelenül olaszos könnyedséggel és frivolsággal interpretálja.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

3 700, 5 100, 6 500, 7 800, 8 600 Ft