2017.05.23 19.00
Solti Terem

Bella Máté: A tavasz ébredése, Solti Árpád: La violetta
- Bella Máté:
- A tavasz ébredése
- szövegét Frank Wedekind drámája nyomán Almási-Tóth András írta
- Menyus: Dargó Gergely mv
- Marci: Beeri Benjamin
- Wendla: Nagy Zsófia
- Igazgatónő: Horti Lilla
- Ilse/Anya: Molnár Tímea
- Márta: Fürjes Anna
- Thea: Molnár Anna
- Álarcos úr/Pap: Erdős Attila
- Solti Árpád:
- La violetta
- Igazgató: Gaál Csaba
- Zeneszerző: Erdős Attila
- Ilonka: Kiss Diána
- Jolán: Farkas Judit
- Roboz kisasszony: Zuzana Kohutova
- Márkus kisasszony: Havár-Ferenczy Vivien
- Rakolniki: Bojtos Luca
- Thúz: Szigeti Karina
UMZE Kamaraegyüttes
Koreográfus: Kulcsár Noémi
Táncosok: Szilvási Anna, Erdélyi Zsombor, Stupek Míra, Horváth Attila, Kovács Eszter, Keresztes Patrik (A Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói)
Díszlet: Bartos Letícia, Szelei Mónika
Jelmez: Kuti Letícia, Mikes Anna (a Magyar Képzőművészeti Egyetem látványtervező szakos hallgatói, vezető tanár: Zeke Edit)
Zenei munkatárs: Baja Mónika, Sándor Szabolcs
Rendező: Almási-Tóth András
Tanszékvezető: Meláth Andrea
Vezényel: Vajda Gergely
Felkészítő tanárok: Prof. emer KS Marton Éva, Kertesi Ingrid, Halmai Katalin, Pászthy Júlia, Nádor Magda, Kiss B. Atilla, Fried Péter, Meláth Andrea tanszékvezető
Alszászy Gábor, Balogh Zsolt , Bárkányi Éva, Gyökér Gabriella, Harazdy Miklós, Holló Mariann, Kéry Tamás, Pogány Imola, Virág Emese
Franz Wedekind 1891-es „gyermektragédiája” és Molnár Ferenc 1921-es könnyűkezű egyfelvonásosa, Az ibolya, egy hajdan a kamaszvágyak kendőzetlenül nyílt ábrázolásával botrányt kiváltó darab és egy kedves humorú színházi jelenetsor kerül majd egymás mellé az opera tanszak vizsgaprodukcióján. Korántsem előzmény nélkül, hiszen mind Bella Máté, mind pedig Solti Árpád alig páréves darabja sikert aratott – és a növendékeket is sikerhez segítette már hasonló zeneakadémiai vizsgaelőadásokon. Ami annál is kevésbé meglepő, elvégre mindkét opera a tanszak rendező-tanárának, Almási-Tóth Andrásnak a biztatására és felkérésére született meg: előbb 2012-ben Bella Máté, majd rá egy esztendőre Solti Árpád műve. „Az operaírás fordulópont egy zeneszerző életében” – fogalmazott egyik interjújában a Violetta megszületéséről nyilatkozó Solti Árpád, és bizonnyal nem túlzott. Ami pedig a külső szemlélő számára is nyilvánvaló: mindkét „első opera” életképes, hatásos és hálás darab, s ígéretesnek jelzi számunkra a majdani folytatást.Az énekesek fizikai erőnlétéről – az Együtt a Sérült Művészekért Alapítvány jóvoltából, a KK Moves Egészségközpont részéről – Kerekes Kristóf rehabilitációs és prevenciós tréner, art manager gondoskodik.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont, Magyar Állami Operaház
Jegyár: 1 200 Ft