Az a feladatunk, hogy valódi tehetségeket formáljunk, akikben megvan a mesterré váláshoz szükséges képesség, s ne foglalkozzunk a tehetségtelen középszerrel.

Liszt Giovanni Sgambatinak

Újra fókuszban a Zeneakadémia kommunikációja

2014. április 11.

A Zeneakadémia megújult arculatának és kommunikációs stratégiájának több cikket is szentelt a Kreatív magazin és a magyar Forbes.

A kommunikációs és médiaszakma és a kreatív iparág vezető orgánuma, a Kreatív magazin kulturális marketing témájának, azon belül is a tavalyi év 10 legjobb kulturális kommunikációs projektjének szentelt 2014/3-as számában sikertörténetként foglalkozik a Zeneakadémia újranyitását és megújulását, illetve világbrandként való újrapozicionálását tematizáló, "Új korszak nyitánya", illetve "Világra szól" szlogenekkel elindított 2013 őszi arculati kampányával. Az "A kettősség nyitánya" című írás egyetem és koncertközpont, patina és progresszió dualitásától az arculatépítés kihívásain és az őszi kommunikációs aktivitás részleteitől a rendkívül népszerű LEGO-Zeneakadémia akcióig tekinti át a Zeneakadémia kommunikációjának elmúlt fél évét.
 


A cikk bemutatja továbbá az arculat megújításában és a kampányokban közreműködő – és a Zeneakadémia oldalán rangos szakmai díjjal elismert – Allison Advertising ügynökség kreatívigazgatóját, Gács Róbertet, valamint Szabó Stein Imrét. A Zeneakadémia kommunikációs igazgatójával a lapszám terjedelmes interjút is közöl, mely megvilágítja a nemzetközi viszonylatban is jelentős arculatépítés kulisszatitkait. Az íróként és Shakespeare-fordítóként egyaránt ismert, a magazin által "reneszánsz topmenedzser"-nek titulált kommunikációs igazgató  – a címre rímel a lapszám címlapja is – a Zeneakadémia mint lehetséges televíziós-rádiós tartalomgyártó műhely formálódó terveit is megosztja az olvasókkal, a szerteágazó kreatív tevékenységeit firtató újságírói kérdésre reagálva pedig úgy fogalmaz: "Újságíróként és kommunikációs szakemberként is ugyanazt az alkotói energiát használom, mint íráskor, vagy műfordításkor."

A Forbes Magyarország 2014. áprilisi kiadása szintén a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalom-fejlesztési igazgatóját szólaltatta meg. A magazin kérdéseire válaszolva Szabó Stein Imre a Zeneakadémia mint egyetem és koncertközpont hazai és nemzetközi pozícióját elemezve elmondja: "Hagyományai révén a Zeneakadémia mindig meghatározó helyet foglalt el a hazai zenei életben, és a koncertközponti tevékenységgel kibővülve nehezen vitatható a zászlóshajó szerepe a komolyzenében. […] Nemzetközi szinten abban lehet unikális szerepe a Zeneakadémiának, hogy képes tudatosítani en bloc a magyar komolyzene páratlan teljesítményét, és ezt a 139 éves múlt és a progresszív arculat együttesével lehet hitelesen elérni."
 

 

Az írások teljes terjedelmükben a Forbes, illetve a Kreatív magazinokban olvashatók el.