Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson...

Dohnányi Ernő főigazgatói székfoglalója

Itt és most 2020 tavasz

Kedves Közönségünk! Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Itt és most 2020 tavasz című bérletünk elfogyott, így nem áll módunkban több bérletet értékesíteni. Szólójegyek az egyes koncertekre válthatók. Köszönjük megértésüket!

 

Lera Auerbach Goetia 72 című, kórusra és vonósnégyesre írt kompozícióját a démonvilág ihlette. A mágia hagyománya szerint, amikor bölcs Salamon király az összes démon felett diadalmaskodott, mind a 72 démont egy rézhordóba zárta, melyet elsüllyesztett egy tóban. Ám a hordót később felnyitották, a démonok pedig szétszéledtek a világban. A szovjet-orosz származású, amerikai zongoraművész-zeneszerző művét ezúttal egy francia vonósnégyes, a Quatuor Danel és a Budapestre gyakran visszatérő Holland Kamarakórus szólaltatja meg. Az Amadinda Ütőegyüttes és a Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatói több emlékezetes hangversenyt adtak már az elmúlt években. Mostani, bérletes koncertjük annak bemutatására vállalkozik, hogy hányféle módokon képes a tradicionális zene és az avantgárd, illetve a nyugati zene és a keleti világszemléletet közvetítő muzikalitás egymásba kapaszkodni. A 2020-as Kurtág–Ligeti hangversenyen a két magyar szerző egy-egy vokális és hangszeres kamaraműve hangzik el. Anu Komsi finn koloratúrszoprán rendkívül gazdag repertoárral rendelkezik, nincs olyan zenetörténeti korszak, melynek ikonikus műveit ne tűzné rendszeresen műsorára, de színpadon énekelt szerepeinek listáján a legnagyobb részt a 20-21. században alkotó szerzők darabjai teszik ki. Kurtág Kafka-töredékeiben Keller András lesz a partnere, aki a Ligeti-életmű egyik kulcsfontosságú művében, a Kürttrióban is színpadra lép majd Zempléni Szabolcs és Várjon Dénes társaságában. A STUDIO 5 évről évre megrendezett, tematikus Solti termi koncertjeit mindig egy cél szervezi: az, hogy a nagyközönség és a kortárs zene között a lehető legtermészetesebb viszony jöjjön létre. E cél elérésének eszközéül most a táncot választották, immár hatodik tematikus estjükön azt szeretnék megmutatni, hogy a balett, a tánc és a zene kapcsolata a 21. században legalább annyira élő, mint a francia udvari balett és az opera 18. századi összefonódása vagy épp Stravinsky és a Gyagilev-társulat 20. század eleji együttműködése idején volt.

Nincsenek megjeleníthető események