A legfontosabb osztály számomra – és a magyar zenészek százai számára – a kamarazenei osztály volt.

Solti György
Az út eleje – Az út vége • 4.1

2019. április 9. 17.00-18.30

Solti terem

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Az út eleje – Az út vége • 4.1 A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Hommage à Haydn

Debussy: Hommage à Haydn
Demény Balázs (zongora)
Haydn: 8. (E-dúr) vonósnégyes, Hob III:8 (átirat gitárra és vonóstrióra)
Csáki András (gitár), Osztrosits Éva (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Domokos Izabella (cselló)
Debussy: G-dúr zongoratrió
Kállai Ernő (hegedű), Varga István (cselló), Palojtay János (zongora)

SZÜNET

Debussy: Cselló-zongora szonáta
Zétényi Tamás (cselló), Csabay Domonkos (zongora)
Haydn: 104. (D-dúr „London”) szimfónia, Hob. I:104 (J. P. Salomon átirata fuvolaötösre)
Bíró Zsófia (fuvola), Dóczi Áron, Tóth Kristóf (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Virág Mátyás (cselló)
A koncertsorozatban zeneszerzők korai és kései kompozíciói lépnek kapcsolatba egymással. A korai művek sok esetben már tökéletes kompozíciók; csupán annyiban különböznek szerzőjük érett műveitől, hogy a stílusban még nem dominálnak azok a jegyek, amelyek később rögtön felismerhetővé teszik a komponistát. A kései művekkel kapcsolatban könyvtárnyi irodalom szól arról, ahogyan egy szerzőnél egy élet tapasztalata összegződik, s hogy a külső elvárások egyre kevésbé hatnak a darabokra, inkább egy belső hang irányít, sokszor addig nem hallott távlatok nyílnak meg, máskor pedig felcsillan az igazi derű. A sorozat első koncertje Debussy és Haydn korai és kései kamaraműveiből válogat, néhány darab pedig speciális, korabeli átiratokban hangzik el.

Rendező:

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Jegyár:

1 900 Ft