A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről
Év végi operavizsga

2019. június 14. 19.00-21.00

Solti terem

Év végi operavizsga

Mozart: Titus kegyelme, Idomeneo

Mozart: Titus kegyelme, K. 621 - részletek
Titus: Ninh Đức Hoàng Long
Vitelia: Estefania Avilez
Sesto: Fürjes Anna
Servilia: Katoh Hiroko
Publio: Azat Malik
Annio: Topolánszy Laura
SZÜNET
Mozart: Idomeneo, K. 366 - részletek
Idomeneo: Miloslav Sykora
Idamante: Ninh Đức Hoàng Long
Elektra: Megyimórecz Ildikó
Ilia: Katoh Hiroko
A szellem: Azat Malik

Jelmez: Márton Richárd
Koreográfus: Lázár Eszter
Video: Tóth Gergő
Zenei munkatársak: Baja Mónika, Sándor Szabolcs
Közreműködnek: Zeneakadémia opera szakos növendékei
Rendező: Almási-Tóth András
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
Vezényel: Hamar Zsolt

Az Ének Tanszék évvégi vizsgái szétfeszítették az iskolai kereteket: az utóbbi években nyilvános kulturális eseményekké értek. Az idei operavizsga a Titus kegyelme és az Idomeneo története köré épül. A Titus kegyelmét – a szerző utolsó operáját – 1791-ben mutatták be Prágában, abban az időben, amikor II. Lipótot cseh királlyá koronázták. S bár sokáig nem tartották annyira jelentős műnek, az utóbbi fél évszázadban feléledt az érdeklődés e sok szempontból múltba tekintő opera iránt. A cselekmény középpontjában Titus római császár áll, a színpadon az uralkodó elleni összeesküvés, a császár házasságpolitikája, az udvar kusza szerelmi hálója elevenedik meg. A tíz évvel korábban keletkezett Idomeneo müncheni bemutatójával Mozart első komoly operasikerét érte el. A Kréta királyáról szóló opera seria fordulópontot jelentett a műfaj számára: a barokkban megmerevedett, nehézkes formát feloldotta, és új, korának megfelelő köntösbe bújtatta.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

Díjtalan belépő igényelhető a Zeneakadémia jegypénztárában, a koncert előtt egy hónappal.

Hasonló események: