Engedtessék meg nekem, hogy a magyar nyelvben való sajnálatos tudatlanságom ellenére születésemtől a sírig szívemben és érzéseimben magyar maradjak, és ennek megfelelően odaadóan elő kívánjam mozdítani a magyar zenekultúra ügyét.

Liszt Augusz Antalnak
Amadinda Percussion Project

2020. február 11. 19.00-21.00

Solti terem

Itt és most

Amadinda Percussion Project A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Bob Becker: Mudra
Bob Becker: Unseen Child
Steve Reich: Six Marimbas

SZÜNET

Vivier: Cinq chansons pour percussion (trióváltozat, magyarországi bemutató)
Xenakis: Peaux

Amadinda Ütőegyüttes: Bojtos Károly, Holló Aurél, Rácz Zoltán, Váczi Zoltán
TanBorEn Trió: Kerek Csombor, Madaras Zoltán, Tóth Levente (ütőhangszerek)
A Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatói: Demeter László Haász Tímea Hencz Kornél Láposi Dániel Siptár Bence

Claude Vivier és Steve Reich vagy Iannis Xenakis és Bob Becker zenei gondolkodásában kevés hasonló vonást lehet felfedezni, ugyanakkor az ütőhangszerek kínálta hangzáslehetőségek és az archaikus kifejezési formák iránti fokozott érdeklődés mind a négy komponistában közös. Az Amadinda Ütőegyüttes és a Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatóinak koncertje tehát annak bemutatására is vállalkozik, hogy hányféle módokon képes a tradicionális zene és az avantgárd, illetve a nyugati zene és a keleti világszemléletet közvetítő muzikalitás egymásba kapaszkodni. Vivier eredetileg szólistára írt darabja Bali szigetét, Xenakis kizárólag dobbőrös instrumentumokra hangszerelt kompozíciója a görög mítoszok világát idézi meg. Bob Becker távolkeleti hagyományokra reflektáló művei közül az indiai tánckultúrától ihletett Mudrát egy kritikus így jellemezte: a darab tökéletes reprezentációja annak, hogy Becker számára mi a fontos a zenében: az eufória, az öröm és a harmónia.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

1 900, 2 900 Ft