A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről
Concerto Budapest

2020. június 7. 19.30-22.00

Nagyterem

Concerto Budapest

Elmarad

Vaughan Williams: Fantázia egy Thomas Tallis-témára
Britten: D-dúr zongoraverseny, op. 13
Elgar: Enigma-variációk, op. 36

Matan Porat (zongora)
Concerto Budapest
Vezényel: Héja Domonkos

Hamisítatlan angol válogatást ígér ez a koncert: két nevezetes és igen népszerű zenekari szám között egy hazánkban sajnálatosan ritkán megszólaltatott, felfedezésre érdemes versenyművel. Az „angol Kodály”, vagyis Vaughan Williams leghíresebb, 1910-ben komponált műve témájával és archaizáló hangvételével egyaránt a 16. századi pályaelőd előtt tiszteleg. Britten egyetlen zongoraversenye végső formáját 1945-ben nyerte el: a négytételes versenyművet hajdan egyes kritikusok pillekönnyű rádiózenének ítélték, ám a kompozíció mellett már akkor is olyan muzsikusok érveltek, mint például a művet Pesten is eljátszó Szvjatoszlav Richter. Ezen a koncerten a Berlinben élő izraeli zongorista, Matan Porat lesz a szólista: őt 2015-ben a Concerto Budapest mutatta be a hazai közönségnek, s azóta kamaramuzsikusként és komponistaként is visszatért már hozzánk. „Egy eredeti témára vázoltam fel variációkat. Elszórakoztam velük, mert az egyes variációkat a barátaimról neveztem el” – vallott épp készülő művéről 1898-ban Elgar, aki tőrőlmetszett gentleman lévén azért csupán monogramokkal, álnevekkel vagy épp három csillaggal „nevesítette” azokat a variációkat, amelyek együttesen meghozták számára a világhírt.

Rendező:

Concerto Budapest

Jegyár:

2 400, 3 500, 4 300, 5 200, 6 400, 7 900 Ft