Az Akadémián eltöltött idő alatt tanultam meg a fegyelem és a kemény munka alapjait, melynek aztán egész életemben hasznát vettem.

Solti György
Kelemen Barnabás

2020. szeptember 19. 19.30-22.00

Nagyterem

Bach szólóban

Kelemen Barnabás A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Csak onlineElhalasztva

J. S. Bach: 3. (E-dúr) hegedűpartita, BWV 1006
J. S. Bach: 1. (g-moll) hegedűszonáta, BWV 1001
J. S. Bach: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004

Kelemen Barnabás (hegedű)

„Sei Solo a Violino senza Basso accompagnato” – ez a szerény, rövid cím szerepel Johann Sebastian Bach Hat szólószonáta és -partita hegedűre (BWV 1001–1006) címmel közismertté vált sorozatának címlapján. A ciklus – szerzőjének több más alkotásához hasonlóan – egyszerre vég- és kiindulási pont: a 17. század végi, Heinrich Ignaz Franz von Biber, Johann Paul Westhoff és Johann Jakob Walther nevével fémjelzett német polifon hegedűirodalom betetőzése és olyan hatású modell, amely Eugène Ysaÿe-on és Bartók Bélán át egészen a mai napig inspirálja a zeneszerzőket. A hegedűsök „Ótestamentuma” azonban nemcsak a zeneszerzés, hanem a hangszerjáték alakulásában is nagy szerepet játszott. Nem ismert, hogy Bach ezeket a darabokat tényleges előadás céljából írta, vagy pusztán zenei tanulmánynak szánta, amelyben bemutatja, hogy mit lehet egy szál hegedűn megvalósítani az 1700-as évek elején. Bármi is az igazság, a ciklus már a kortársak érdeklődését is felkeltette, népszerűsége pedig Joachim József 19. századi úttörő tevékenysége óta töretlen.
A hangversenyre a március 12-ére váltott jegyek és bérletek érvényesek.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

3 900, 4 900, 5 900, 6 900 Ft

Sorozat:

Bach szólóban