Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson...

Dohnányi Ernő főigazgatói székfoglalója
MÁV Szimfonikus Zenekar

2020. szeptember 24. 19.00-21.30

Nagyterem

MÁV Szimfonikus Zenekar

Szereplőváltozás

Barber: A rágalom iskolája – nyitány, op. 5
Bruch: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
Csajkovszkij: Melódia

SZÜNET

Holst: Planéták, op. 32
Karen LeFrak: Gravity

Kirill Troussov (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Daniel Boico

Daniel Boico, a MÁV Szimfonikusok vezető karmestere műsorának összeállításában ezúttal a sokszínűségre törekedett. Hazája, az Amerikai Egyesült Államok zenéjét a XX. század egyik leghíresebb amerikai zeneszerzője, Samuel Barber (1910-1981) képviseli. A rágalom iskolája egy 1777-ben keletkezett angol vígjáték, ehhez komponált Barber kísérőzenét. Max Bruch hegedűversenye igazi romantikus mű, ajánlása a kor híres magyar hegedűművészének, Joachim Józsefnek szól,, a darab végleges, átdolgozott változatát is ő mutatta be. A szólista, Kirill Troussov fiatal, ám máris sok nagy sikerekkel büszkélkedő orosz hegedűművész. A szünet után felcsendülő mű a XX. század zenéjének egyik legkülönösebb darabja. Gustav Holst (1874-1934) angol zeneszerző élete és művei jellegzetesen a romantika és a modern művészet közötti átmeneti korhoz tartoznak. Minden érdekelte, a szanszkrit nyelvtől a csillagászatig és mindez megjelenik műveiben is. Az első világháború idején komponálta Planéták (Bolygók) című zenekari szvitjét. A hét tételes mű a mi naprendszerünk akkor ismert hét bolygóját (a Földet nem) ábrázolja, úgy, ahogyan a zeneszerző elképzeli, mindegyik bolygónak sajátos, egyéni karaktert adva. A Mars harcias, a Vénusz a szépség és gyengédség megtestesítője, a Merkúr vidám és fürge, a Szaturnusz melankolikus, a Neptunusz titokzatos. A mű nagylétszámú zenekart, igen sok hangszert igényel, ezért hangversenyeken ritkán hangzik el.

Rendező:

MÁV Szimfonikus Zenekar

Jegyár:

4 500, 5 000, 5 500 Ft