Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson...

Dohnányi Ernő főigazgatói székfoglalója
Patricia Kopacsinszkaja és Polina Lescsenko

2021. március 26. 19.30-21.00

Nagyterem

Kamarazene Nagyteremre

Patricia Kopacsinszkaja és Polina Lescsenko A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Csak onlineMűsorváltozásSzereplőváltozás

C. Schumann: Három románc, op. 22 –1. Andante molto
Poulenc: Hegedű-zongora szonáta
Cage: Noktürn hegedűre és zongorára
Ravel: Tzigane

SZÜNET

Enescu: 3. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 25

Patricia Kopacsinszkaja (hegedű), Polina Lescsenko (zongora)

Patricia Kopacsinszkaját, napjaink egyik legizgalmasabb hegedűművészét szólistaként már számtalanszor hallhatta a budapesti közönség, ezúttal azonban kamarazenészként tér vissza. Partnere a pódiumon Martha Argerich felfedezettje, az orosz Polina Lescsenko lesz, aki Amszterdamtól Sydney-ig bejárta már a világ legnevesebb hangversenytermeit, nem kisebb nevekkel, mint Ivry Gitlis, Ilja Gringolc vagy Mischa Maisky. A két művész évek óta tartó szakmai kapcsolatának eredménye lett az a 2017-ben megjelent, francia és magyar kompozíciókat tartalmazó lemez, amelyről most is elhangzik két francia szerző műve: Poulenc II. világháború alatt írt szonátáját Federico García Lorca emlékének ajánlotta, Ravel egyik leghíresebb darabját pedig Arányi Jelly ihlette. John Cage 1947-ben keletkezett, impresszionista és experimentális elemeket felvonultató Noktürnje rövid pihenő a két virtuóz kompozíció között. A 20. század első felében született George Enescu „román népi stílusban” írt kamaraműve is, mely már a bemutatóján nagy sikert aratott, és később olyan nevek által vált még szélesebb körben ismertebbé, mint Dinu Lipatti vagy Yehudi Menuhin. A koncert egyetlen másik korszakból való alkotása Clara Schumann egyik utolsó darabja, melynek Andante molto tétele a szerzőnő lírai, érzékeny oldalát mutatja meg.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont