A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről
kamara.hu/3

2021. november 20. 16.00-17.00

Zeneakadémia, Kupolaterem

kamara.hu – Az eltűnt idő nyomában

kamara.hu/3 A Zeneakadémia saját szervezésű programja

A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

Beethoven: 4. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 23
Baráti Kristóf (hegedű), Várjon Dénes (zongora)
Saint-Saëns: 2. (G-dúr) vonósnégyes, op. 153
Korossy Vonósnégyes: Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Osztrosits Éva (brácsa), Devich Gergely (cselló)

A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes

Az emlékezés az idei kamara.hu egyik főmotívuma. A szombati nap pedig a fesztivál talán legemlékezősebb napja – az idők kezdetéről mesélő gyerekprogramtól egy legendás zongoristára emlékező gálaestig. A kettő között, a már hagyományosnak nevezhető kupolatermi koncerten ugyancsak felfedezhetjük az emlékezés jeleit. Milyen kép él például a fejünkben Beethovenről? Hogyan emlékszünk rá a zenetörténeti leírások alapján? Mint magának való, mogorva, különc, megsüketült zsenire, aki kizárólag robusztus műveket komponált. Ehhez képest a „Tavaszi” néven ismert szonátája csupa fény és humor. A párdarabjaként született a-moll hegedű-zongora szonáta pedig szenvedélyes és lobbanékony képet fest Beethovenről, aki a középső tételbe írt fúgával maga is a barokkra utal vissza. A Proustnak oly fontos Saint-Saëns pedig a bécsi klasszikára: 1918-ban még friss emlék a világháború, ennek ellenére – vagy épp ezért – könnyed hangvételű kvartettel idézi meg Mozart vonósnégyeseinek hangzásvilágát.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

1 900 Ft