2018.10.27 19.30
2018-10-27 19:30:00.0
Nagyterem

Tiszta barokk
Giuliano Carmignola és a Concerto Köln
- E. F. Dall’Abaco:
- Concerti à quattro da chiesa, op. 2 – 1. d-moll concerto
- Avison:
- Tizenkét concerto Domenico Scarlatti csembalószonátái nyomán, op. 6 – 6. D-dúr concerto
- J. S. Bach:
- d-moll hegedű-kettősverseny, BWV 1043
- SZÜNET
- B. Marcello:
- D-dúr sinfonia a Joaz c. oratóriumból
- J. S. Bach:
- a-moll hegedűverseny, BWV 1041
- J. S. Bach:
- E-dúr hegedűverseny, BWV 1042
Giuliano Carmignola (hegedű)
Mayumi Hirasak (művészeti vezető, hegedű)
Concerto Köln
Az itáliai kultúra számtalan alkalommal termékenyítette meg a germán művészeteket. Különösen igaz ez a megállapítás a zeneművészetre, hiszen pont a későbarokk jelentős német mestereinek, különösen Johann Sebastian Bachnak a remekművei nem jöhettek volna létre az egykorú olasz muzsika hatása nélkül – erre már Bach első életrajzírója, Johann Nikolaus Forkel is felhívta a figyelmet a 19. század elején. A venetói származású Giuliano Carmignola és a Rajna-vidéki Concerto Köln hangversenyének középpontjában a türingiai zeneszerző eredeti alakban fennmaradt egy-, illetve kéthegedűs versenyművei állnak. Amíg ezek a kompozíciók az Antonio Vivaldi által kifejlesztett hangszeres concerto modelljét ültetik át német környezetbe, addig Carmignola pont arról híres, hogy a sokak szemében a „grandiózus”, „veretes” germán stílus képviselőjeként jegyzett Bach műveit már-már szemtelenül olaszos könnyedséggel és frivolsággal interpretálja.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Jegyár: 3 700, 5 100, 6 500, 7 800, 8 600 Ft
Mottó
...aki példátlan éberséggel és érzékenységgel figyel a világ minden rezdülésére és formálja magában a változó és alakuló univerzum, a vajúdó emberiség új hangját.
Szabolcsi Bence Bartókról
Letölthető kiadványok