Az ízlés valaminek a tagadása. A zseni állít, mindig csak állít.

Liszt Ferenc
Dobozy Borbála, Pierre Hantaï és az Aura Musicale

2018. november 29. 19.30-22.00

Nagyterem

Tiszta barokk

Dobozy Borbála, Pierre Hantaï és az Aura Musicale A Zeneakadémia saját szervezésű programja

J. S. Bach: c-moll versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1060
J. S. Bach: C-dúr versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1061

SZÜNET

J. S. Bach: 5. (D-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1050
J. S. Bach: c-moll versenymű két csembalóra és vonósokra, BWV 1062
J. S. Bach: 'Jesus bleibet meine Freude' korál a 147. kantátából

Dobozy Borbála, Pierre Hantaï (csembaló)
Győri Noémi (fuvola); Posvanecz Éva (hegedű)
Aura Musicale (művészeti vezető: Máté Balázs)

„...a clavecint a maga idejében aligha hurcolták koncertpódiumra; ez a vékonyhangú szerszám specialiter kamarahangszer volt, melyet csak kamarában, azaz szobában használtak.” Bartók Béla 1912-es, Clavecinre írt művek előadása című cikke óta nagyot fordult a világ: a clavecin, azaz a csembaló polgárjogot nyert a hangversenytermekben. Ma inkább az kelt feltűnést, ha valaki régi repertoárt zongorán szólaltat meg – a Zeneakadémián is már 1970 óta lehet főtárgyként csembalót tanulni. A tanszak vezető oktatója Dobozy Borbála, akinek a magyar felmenőkkel bíró Pierre Hantaï csembalóművésszel és az Aura Musicaléval közös novemberi estjén Johann Sebastian Bach kétcsembalós versenyművei kerülnek középpontba. Bach ezen ritkán hallható kompozícióit bizonyíthatóan saját maga és fiai számára írta át az 1730-as években korábbi műveiből, a lipcsei Zimmermann Kávéházban tartott Collegium Musicum-összejövetelekre. A hangversenyen felcsendül továbbá a zeneszerző kötheni időszakában keletkezett 5. brandenburgi versenye, amely a zenetörténet első szóló billentyűs hangszert alkalmazó concertója.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

1 400, 2 100, 3 500, 4 900, 5 600 Ft