A képzés az Akadémián igen nehéz, időnként igen kemény volt: aki végigcsinálta, igazi zenészként került ki onnan.

Solti György

A Notre-Dame emlékére

2019. április 18.

A hétfő este kigyulladt párizsi Notre-Dame előtt tisztelgett a Zeneakadémia Szimfonikus zenekarát vezénylő Ménesi Gergely a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem nevében is.

A katasztrófa másnapján a hallgatók alkotta ZAK Zenekar Liszt Ferenc és a francia Francis Poulenc művével lépett színpadra - mindkét zeneszerző ezer szállal kötődik Párizshoz, a keresztény egyházhoz és magához a Notre-Dame-hoz is.  Az est karmestere megrendülten beszélt az előző nap döbbenetes történéséről, az épületben esett felmérhetetlen károkról.

 

Fotó: MTI
 

„Kedves közönségünk, a Notre-Dame katasztrófáját nem tudjuk szó nélkül hagyni. A ma este művei többnyire Párizshoz kötődnek. Liszt Ferenc a párizsi Louvre-ban látta azt az etruszk vázatöredéket, amelyen Orfeusz ábrázolása ihlette ma este előadott szimfonikus költeménye megírását.  A koncert második felében Francis Poulenc Stabat Materét halljuk. A mű ajánlása a szerző elhunyt festő barátjának szól. Az ajánlásban ez áll: Christian Bernard-nak, aki lelkét a Szűzanyának ajánlotta. Megrendítő, hogy a Szűzanya párizsi temploma ma ilyen állapotban van. Kívánom, hogy a mai este minden hangja újítson meg mindannyiunkat! – fogalmazta meg Ménesi Gergely a keddi hangversenyen tartott bevezetőjében.

 


Ménesi Gergely