A képzés az Akadémián igen nehéz, időnként igen kemény volt: aki végigcsinálta, igazi zenészként került ki onnan.

Solti György

Újabb díj a Zeneakadémia kiadványainak

2014. május 29.

A magyarországi kreatív ipar legrangosabb versenyén, az Arany Pengén is sikert aratott a Zeneakadémia: az egyestés programfüzet-sorozat és a koncertmagazin multinacionális vállalatok leginnovatívabb reklámanyagainak mezőnyében nyert díjat május 24-én.

A világ legnagyobb nemzetközi reklámügynökségének tartott Geometry Global nemzetközi kreatív igazgatója, Howard Smiedt által vezetett zsűri a több száz pályamű közül egyedül a Zeneakadémia Koncertmagazin két eddig megjelent számát szavazta az idei Arany Penge „design megoldások – katalógus/naptár" kategóriájának shortlistjére (a döntősök listájára). S bár ebben a kategóriában végül nem osztották ki a zsilettpengét formázó szobrokat, a tavaly október 22-i újranyitás utáni évad programjait, azok ismertetéseit, interjúkat, portrékat és a hazai kulturális sajtóból sajnálatos módon kihalt tárca-esszéket is közlő prémiumkiadványt találta a legjobbnak a zsűri 2014-ben.
 

Gács Róbert (kreatívigazgató, Allison Advertising - a Zeneakadémia kreatív ügynöksége) , Szabó Stein Imre (kommunikációs igazgató, Zeneakadémia), és Cuba Gergely (a kiadványok layoutját jegyző grafikusművész) a díjátadón

Kategóriagyőztesként elnyerte ugyanakkor a penge-szobrot egy másik kategóriában a Zeneakadémia. A legjelesebb hazai szakemberekből álló grémium Bronz Pengével jutalmazta a Zeneakadémia környezetbarát papírra nyomtatott, a nemzetközi koncertéletben teljességgel egyedinek számító egyestés koncertismertetőit.  A zsebkönyvszerű, bensőséges formátumú, a kortárs könyvgrafika világelitjéhez sorolandó rajzokkal illusztrált, a műsorra reflektáló, vállaltan vélemény műfajú esszéket tartalmazó füzetsorozat a nagyságrendekkel nagyobb kreatív-apparátussal készült reklámfilmeket és kiadványokat utasított maga mögé.
 


Alig fél év alatt ez már a harmadik rangos szakmai elismerés, amelyet a Zeneakadémia megújult arculatát hordozó kiadványok vívtak ki maguknak. Alig néhány hete, 2014 május elején az alapvetően reklámügynökségek számára kiírt Hipnózis Kreatív Reklámversenyen három kategóriában kerültek döntőbe (shortlistre) a Zeneakadémia kiadványai, 2013 decemberében pedig a Kreatív Csoport által alapított Media Design verseny zsűrije díjazta az intézményt. Mint Román Balázs, a Kreatív Magazin főszerkesztője akkor elmondta, a lapkiadók, reklám- és médiaügynökségek, web- és mobildizájnra specializálódott cégek számára kiírt versenyben a Zeneakadémia saját pályájukon győzte le ellenfelei javát. Az egyestés előadásismertető-füzetek a „szórólapok/prospektusok" között második helyet értek el, az újranyitásra megjelent első koncertmagazin pedig a „havonta vagy ritkábban megjelenő lapok" szekciójában lett harmadik.

A díjazott kiadványok online böngészhető változatai honlapunk Lisztérium rovatában találhatók meg.