A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről
Perényi Miklós és Spányi Miklós Bach-estje

2017. december 17. 19.00-21.00

Solti terem

Kamarazene karnyújtásnyira

Perényi Miklós és Spányi Miklós Bach-estje A Zeneakadémia saját szervezésű programja

J. S. Bach
1. (G-dúr) csellószvit, BWV 1007

J. S. Bach
g-moll prelúdium és fúga, BWV 885

J. S. Bach
g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029

J. S. Bach
G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027

J. S. Bach
D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874

J. S. Bach
D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028

-;-Perényi Miklós (cselló), Spányi Miklós (csembaló)

„Nem nyűg nekem Bachot játszani” – mondta állítólag Perényi Miklós egy koncertet követően, amikor egy ismerőse azt kérdezte tőle, nem fáradt-e ki, miután teljesen egyedül játszott másfél órán át Bach-csellószviteket a Zeneakadémia Nagytermében. Bachhoz való viszonyát illetően Spányi Miklós is hasonlóképpen gondolkodik, a kettejük közötti összhang tehát eleve adott. Még akkor is, ha Spányi Miklós a historikus előadói gyakorlat tapasztalatait hozza magával a koncertre, míg Perényi egyedülálló csellózása mintha érintetlen maradt volna a régizenei mozgalom vívmányaitól. Persze Spányi „unortodox” régizenész, no és éppen az lesz az érdekes, hogy stilisztikai kérdésektől függetlenül miként rezonál egymásra két ilyen formátumú muzsikus a Bach által kínált kereteken belül. A koncerten Bach három fennmaradt gambaszonátája mellett két szóló billentyűs mű is elhangzik, nyitószámként pedig Perényi Miklós szólaltatja meg a G-dúr csellószvitet.

Jegyár:

3 400, 4 100 Ft