Az Akadémián eltöltött idő alatt tanultam meg a fegyelem és a kemény munka alapjait, melynek aztán egész életemben hasznát vettem.

Solti György
Katia és Marielle Labèque

2018. január 13. 19.30-22.00

A zongora kétszer

Katia és Marielle Labèque A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Bryce Dessner
El Chan (Katia és Marielle Labèque átirata két zongorára)

Bartók
Öt darab a Mikrokozmoszból két zongorára, BB 120

Brahms
1. (g-moll) magyar tánc

Brahms
20. (e-moll) magyar tánc

Brahms
5. (fisz-moll) magyar tánc


szünet

Bartók
Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre, BB 115

-;-Katia Labèque, Marielle Labèque (zongora)

Simone Rubino, Andrea Bindi (ütőhangszerek)

A reneszánsz korszak előadóművészi ideálja, a magától értődő könnyedséget és természetességet kifejező „sprezzatura” kifejezés jutott eszébe a The Times kritikusának Katia és Marielle Labèque egyik felvételéről. „Játszhatnak Mozarttól vagy épp Stravinskytól, a zenei gondolatok minden egyes alkalommal úgy bomlanak ki, mintha abban a pillanatban születtek volna meg. A Labèque-nővérek előadásaiban az improvizáció géniuszának jelenlétét érezzük” – írta. A Zeneakadémián két éve nagy sikert arató zongoraművészek játékának alapélménye a budapesti koncert egyik kritikusa szerint az a „rendkívüli, szoros és minden ízében szilárd összeszövöttség, szervesség és megingathatatlan biztonság, amely a két művésznő, a két nővér játékát szétrobbanthatatlanná teszi”. A testvérpár szinte minden létező műfajban kipróbálta már magát: a legnagyobb európai és amerikai szimfonikus zenekarokkal és barokk együttesekkel, valamint a legelismertebb kortárs zeneszerzőkkel, Pierre Boulezzel, Ligeti Györggyel, Thomas Adèsszel, Louis Andriessennel és Olivier Messiaennal dolgoztak már együtt.

Jegyár:

1 400, 2 100, 3 500, 4 900, 5 600 Ft