Kodály módszere zseniális. … Minden jó zenélés az énekhangnál kezdődik.

Solti György
Az út eleje – Az út vége • 4.3

2019. április 10. 17.00-18.30

Solti terem

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Az út eleje – Az út vége • 4.3

Etűdök – felsőfokon

Schumann: Paganini-etűdök, op. 10
Csabay Domonkos (zongora)
Chopin: cisz-moll etűd, op. 10/4
Debussy: Etűdök – 5. Pour les octaves, 7. Pour les degrés chromatiques, 10. Pour les sonorités opposées
Hámos Júlia (zongora)
Rachmanyinov: Etudes-tableaux, op. 33 – 3. c-moll, 6. Esz-dúr, 7. g-moll, 8. cisz-moll
Andor Krisztián (zongora)

SZÜNET

Schumann: Hat tanulmány pedálzongorára, op. 56 – 2. Mit innigem Ausdruck, 3. Andantino, 4. Innig
Jóföldi Anett (fuvola), Gálfi Csaba (brácsa), Monostori Gábor (zongora)
Szkjabin: Etűdök, op. 8 – 1. Cisz-dúr, 2. fisz-moll, 3. h-moll, 5. E-dúr, 11. b-moll, 12. disz-moll
Szkjabin: cisz-moll etűd, op. 2/1
Szkjabin: Etűd, op. 65/3
Palojtay János (zongora)
Chopin: C-dúr etűd, op. 10/1
Liszt: Transzcendens Etűdök – 7. Eroica
Ligeti: Etűdök – 13. L'escalier du diable
Demény Balázs (zongora)
Az etűd műfaja számos zeneszerzőnél nem valamilyen mechanikus, az adott hangszer játéktechnikai fogásaira szorítkozó darabot jelöl, hanem művészetük legmagasabb regisztereit képviselő remekműveket. Chopin etűdjei például – melyek közül az első, op. 10-es sorozatot a szerző még tizenéves korában írta – a mai napig rendszeresen szólalnak meg a koncerttermekben. Egyes komponisták – mint amilyen Szkrjabin is volt – egész pályájuk során írtak etűdöket, más szerzők (Debussy vagy Ligeti György) pedig a pálya utolsó szakaszában kezdtek el érdeklődni iránta. Ligeti etűdjeinek harmadik, befejezetlenül maradt sorozata elnyerte a Grawemeyer-díjat, korunk egyik legjelentősebb kortárs zenei elismerését. A koncerten Chopin, Szkrjabin, Debussy és Ligeti mellett Schumann eredetileg pedálzongorára írt etűdjei szólalnak meg különböző kamarazenei átiratokban.

Rendező:

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Jegyár:

1 900 Ft