Fokozatosan emelni kell a zeneművészet megértésének, kultiválásának és gyakorlatának színvonalát. Ez a feladat főképp az új Akadémiára hárul.

Liszt Augusz Antalhoz
Hornung, Gallardo, Popovici...

2019. július 22. 19.30-22.00

Solti terem

Fesztiválakadémia 2019

Hornung, Gallardo, Popovici...

J. S. Bach: Musikalisches Opfer, BWV 1079 – c-moll triószonáta
Dmitry Smirnov (hegedű), Kokas Dóra (cselló), Csalog Benedek (fuvola), Dinyés Soma (csembaló), Davidovics Igor (lant)
Bartók: 1. hegedű-zongora szonáta, BB 84
Kokas Katalin (hegedű), José Gallardo (zongora)

SZÜNET

Sosztakovics: g-moll zongoraötös, op. 57
Kelemen Barnabás, Sarah Christian (hegedű), Razvan Popovici (brácsa), Maximilian Hornung (cselló), Dejan Lazić (zongora)
A zenehallgatás sokszor jóval többet jelent passzív gyönyörködésnél, és nemcsak az érzelmeket, hanem az intellektust is alaposan megmozgatja. Bach szívesen állította saját magát is szellemi kihívások elé, ám ha mások tették ezt, még nagyobb tökéllyel igyekezett azoknak eleget tenni. A Musikalisches Opfer megírásakor Nagy Frigyes porosz király volt a kihívó: ellenponttémát adott a zeneszerzőnek, melyet Bach tizenháromféleképpen dolgozott fel sorozatában; a szövevényes szerkezetű c-moll triószonáta terjedelmében és szépségében is kiemelkedik ezek közül. A 20. századi alkotók leleményességük próbájaképp szívesen nyúltak vissza a barokk formákhoz és szerkesztésmódokhoz – például Sosztakovics is súlyos és komor, a háború borzalmaitól ihletett g-moll zongoraötösben, melynek kezdőtételei a Prelúdium és Fúga formacímeket viselik. S bár éppen békeidőben (1921-ben) született, talán még zaklatottabb és fájdalmasabb lelkiállapotot tükröz Bartók 1. hegedű-zongora szonátája, melyet hegedűművész barátnéjának, Arányi Jellynek ajánlott.

Rendező:

Fesztiválakadémia Budapest

Jegyár:

4 000 Ft (diákoknak és nyugdíjasoknak 2 000 Ft) Kettő vagy három jegy megvásárlása esetén 25% kedvezmény, négy vagy több jegy esetén 50% kedvezmény.