Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson...

Dohnányi Ernő főigazgatói székfoglalója
Bodrogi Éva és Marczi Mariann

2020. március 8. 19.00-21.00

Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Bodrogi Éva és Marczi Mariann A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Bilitis – Görög hősnők

Debussy: Bilitis-dalok
Balogh Máté: 4x1 Chansons (ősbemutató)
Duparc: Phidylé
Kozma: Bilitis-dalok
Haydn: Ariadné Naxosban, Hob. XXVIb:2

SZÜNET

Koechlin: Öt Bilitis-dal, op. 39
Tornyai Péter: Hymne à la nuit (ősbemutató)
Satie: Chez le docteur
Satie: L'omnibus automobile
Satie: Allons-y Chochotte

Bodrogi Éva (szoprán) és Marczi Mariann (zongora)

Mi köti össze a rizsporos parókában díszelgő udvari muzsikust és a párizsi kávéházban füstöt eregető modernista művészt? Az antikvitás iránti rajongás. Noha más és más okból, az ókori mítoszok világa – különösen a heroinák tragikus sorsa – minden korszak képzelőerejét megragadta. Erre világít rá Bodrogi Éva és Marczi Mariann hangversenye is. A szerelmi csalódásba belepusztuló Ariadné történetét többek között Joseph Haydn kantátája nyomán ismerjük. Henri Duparc a pásztorlány Phidylé életéből tár elénk egy érzéki pillanatképet, a Bilitis-költemények középpontjában pedig az erotika áll. A versek legismertebb megzenésítése Debussytől származik, Pierre Louÿs antikizáló lírája azonban másokat is megihletett: egy Debussy-kortárs, valamint a magyar származású zenei ezermester, Joseph Kosma feldolgozásai is megszólalnak az est folyamán. Az antik elbeszélések még manapság is szolgálnak mondanivalóval: Balogh Máté és Tornyai Péter zeneszerzők saját kompozícióikkal reflektálnak az örök emberi kérdésekre.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

1 200 Ft