A legfontosabb osztály számomra – és a magyar zenészek százai számára – a kamarazenei osztály volt.

Solti György
Az Ütős nap zárókoncertje

2020. április 5. 19.30-22.00

Nagyterem

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Az Ütős nap zárókoncertje

Ütős nap

Elmarad

Anders Koppel: 2. concerto marimbára és vonószenekarra – magyarországi bemutató
Philip Glass: Koncertfantázia két timpanistára és szimfonikus zenekarra

SZÜNET

Emmanuel Séjourné – magyarországi bemutató: Vibes and Strings
Mike Perdue: Meta-Marimba – magyarországi bemutató
J. S. Bach: 3. (C-dúr) hegedűszonáta, BWV 1005 – 3. Largo (marimbaátirat)
Pat Metheny–Lyle Mays: Imaginary Day – Concerto marimbára, vibrafonra és zenekarra (Christopher Deviney átirata) – magyarországi bemutató

Emmanuel Séjourné (3, 6) (vibrafon), She-e Wu (4, 5, 6), Marianna Bednarska (1) (marimba), Tomohiro Ando (2), Joó Szabolcs (2) (timpani)
Concerto Budapest
Vezényel: Rácz Zoltán

Az ütőhangszerre vagy ütőhangszerekre írt versenyműveket felvonultató, nagyszabású koncerten a Concerto Budapest – kivételes képességű szólisták közreműködésével – a műfaj legizgalmasabb darabjaiból ad áttekintést. A lengyel Marianna Bednarska az egykor rockzenészként is aktív Anders Koppel marimbaversenyének szólistájaként lép színpadra. A hangverseny legmonumentálisabb, leghangosabb és leglátványosabb darabja Glass timpanikra írt versenyműve lesz: a színpad előterében egy tucat üstdobot kell majd elhelyezni. A francia zeneszerző, tanár és ütőhangszeres előadóművész, Emmanuel Séjourné először saját darabjának megszólaltatásában működik közre, majd a jazzgitáros-zeneszerző Pat Metheny számaiból kialakított kettősversenyben csatlakozik hozzá a zeneszerzőként és tanárként is igen aktív She-e Wu, a 2017-es ősbemutató marimbaszólistája.

Rendező:

Müpa

Jegyár:

1 500, 2 000, 2 500 Ft